čtvrtek 22. srpna 2013

Semínkové sušenky

Zdravím Vás u prvního článku. Nejsem zrovna nějak dobrá na tyto začátky takže abych se jen ve zkratce představila - jmenuji se Eva, je mi 18 a navštěvuji střední hotelovou školu. 
Najdete tady moje "tlachání", recepty - většinou veganské, neboť jsem po přečtení některých článků přesvědčená, že toto je ten životní styl, který bude lepší nejen pro mě. Živočišné stravě se nebudu vyhýbat úplně - a popravdě by mi to snad ani úplně nešlo, ale pokud bude možno raději zvolím právě veganskou variantu. 




Semínkové  sušenky

1 hrnek mouky (já použila špaldovou)
1 lžíce třtinového cukru
půl hrnku nasekaných vlašských ořechů
3 lžíce lněných semínek
půl lžičky sody 
2 lžíce teplé vody 
65 g rostlinného másla
2 lžíce rýžového sirupu


Do misky si nasypeme mouku, cukr, ořechy a semínka - (můžete změnit za jakékoliv jiné, ale já použila to co jsem měla zrovna doma).
Do kastrůlku si dáme rozpustit máslo. Do takto rozpuštěného másla  přidáme 2 lžíce sirupu a ještě chvilku prohřejeme. Mezitím si rozmícháme sodu s teplou vodou a poté nalijeme do másla se sirupem (pozor! pokud máte maličký kastrůlek raději nejdřív nalijte máslo se sirupem do směsi s moukou a poté až sodu, nebo vám to vypění všechno ven jako mi :D ) Pořádně promícháme a začneme tvořit malé "bochánky". Pečeme 15-20 minut. Záleží na velikosti a tloušťce sušenek.
Tip: pokud trváte na placičkách jako já, doporučuji nadělat kuličky a pak jednoduše "rozplácnout" vidličkou :)


Žádné komentáře:

Okomentovat