neděle 25. srpna 2013

Dýňová polévka

Zamilovaná na první ochutnání :D Vážně! A to polévky moc nemusím ( a právě ne tady ty husté).
Mám ráda dýňový kompot, ale nějak jsem si neuměla představit jak může chutnat dýňová polévka. Ani mě nijak nelákala a já už vím, že to byla děsná chyba :D Jsem ráda, že mám v lednici ještě půl dýně hokaido a zítra si ji dám zase :D
Nevěděla jsem jak ji udělat, takže jsem si projela několik receptů, ale ani jednoho jsem se nedržela přesně. Je to taková moje lehčí a rychlejší verze :D Žádný vývar, ani smetana. Jen dýně se zeleninou a semínky :) Snad se recept bude líbit.



Na 1 velkou porci

půl dýně hokaido
půl cibule
3 stroužky česneku
olivový olej 
sůl, celý pepř, nové koření, bobkový list 

Dýni ostrouháme a nakrájíme na menší kostky. Do hrnce dáme olej, na drobno nakrájenou cibuli a na větší kousky nakrájený česnek (tak aby jste ho pak uměli dobře vytáhnout) Cibuli smažíme tak dlouho dokud nám hezky nezesklovatí. Česnek vytáhneme, jde nám jen o pěknou vůni :) Přihodíme dýni a 2 minutky osmahujeme i s dýní. Poté přidáme 1 a půl hrníčku vody, koření  osolíme. Přiklopíme pokličkou a necháme 20 minut pobublávat.
Koření vytáhneme a vše dohladka rozmixujeme a dochutíme. Na ozdobu můžeme přidat dýňová semínka (nebo jako já lněná :D )
S celozrnným pečivem je to ideální rychlí (a mooooc dobrý) oběd :)


4 komentáře:

  1. mnam!!! jako já nemůžu číst tvoje posty:D

    OdpovědětVymazat
  2. vypadá to moc krásně:) já dýni nikdy nejedla, vlastně jsem hodně dlouho nevěděla, že se to vůbec dá jíst:D

    OdpovědětVymazat
  3. Hmmm... Až e u nás ochladí tak o 20 stupňů, určitě ji vyzkouším :-) Díky za tip!

    World By Bella

    OdpovědětVymazat
  4. Popravdě řečeno mě to moc neláká :D

    OdpovědětVymazat